روغن عملیات ریوایند نخ

 

یکی از مشکلاتی که در هنگام عملیات دوزندگی پیش می آید، پارگی نخ های دوزندگی ( نخ های خیاطی یا گلدوزی و … ) حین عملیات می باشد که باعث توقف تولید و کاهش تولید و افت راندمان می گردد . دلیل این پدیده اصطکاک بین نخ و ابزار دوخت می باشد.

 شکایات متعدد کارکنان کارخانجات تولیدی از نخ پارگی بالا و کند شدن سرعت تولید و ضایعات زیاد در بیشتر موارد به همین موارد برمی گردد.

اگر به گونه ای سطح این نخ ها لغزنده گردند تا به راحتی بر روی هم سُر بخورند و با حداقل اصطکاک از سوزن و قطعات متحرک و ثابت چرخ های خیاطی براحتی عبور کنند، می توان از پارگی نخ تا حد زیادی جلوگیری نمود.

با این حال، نرمی ، انعطاف و سرخورندگی نخ باید در حد مناسب باشد . سرخورندگی زیاد هم می تواند باعث ریزش بوبین بشود .

برای این منظور در کارخانجات از مواد گوناگونی استفاده می شود که در برخی موارد نه تنها مساله نخ پارگی را حل نمی کند بلکه مشکلات دیگری از قبیل بوی نامطبوع ، چرب شدن سطح نخ و ایرادات متعدد در مراحل بافندگی و تکمیل ایجاد می کند. مواد موجود غالباً قابل شست و شو هم نیستند و یا اینکه باعث تغییر رنگ نخ می شوند که نارضایتی های زیادی در بین مشتریان ایجاد می کند.

 

شرکت پیشگامان فیدار اسپادانا برای حل این مشکل روغنی مخصوص با برند بنموس ارائه کرده است.

روغنی بر پایه سیلیکون که فیلم میکرونی شیشه ای بر روی نخ ایجاد می کند و باعث لیز شدن سطح  نخ می گردد . ترکیب روغن بنموس به گونه ای است که  نخ در هنگام ریوایند پاره نشود و نخ ها به هیچ وجه به یکدیگر نچسبند و در عین حال از ریزش نخ بر روی بوبین جلوگیری می کند . این روغن با نام تجاری روغن دوخت-1000 به بازار عرضه شده است.

روغن دوخت بنموس بی رنگ و بی بو است و در مراحل بافندگی و تکمیل به هیچ وجه بر جذب رنگ و شید رنگی اثر منفی نمی گذارد . ویسکوزیته مناسب و تعادل بین چسبندگی و لغزندگی از ویژگی های روغن بنموس است و در عین روانی حرکت نخ و لغزندگی مناسب سطح نخ ، چسبندگی مناسبی بین الیاف نخ ایجاد می کند و از هم گسیختن نخ جلوگیری می کند .

از مزایای دیگر روغن بنموس مقاومت حرارتی بسیار بالاست که در حین کار به هیچ وجه نمی سوزد و یا تغییر رنگ و تغییر حالت نمی دهد. روغن بنموس  نقطه ریزش بسیار پایین دارد و به راحتی در دماهای بسیار پایین و در مناطق بسیار سرد قابل استفاده است.

روغن بنموس در حین کار ایجاد کف نمی کند. وجود کف می تواند اشکالات  واختلالات زیادی در فرایند کار ایجاد کند.

هم اکنون روغن دوخت  بنموس در بسته بندی IBC و بشکه از استان اصفهان به سراسر کشور عرضه می گردد.

در حال حاضر روغن بنموس تنها نمونه موفق داخلی است که با درصد جذب بسیار پایین ماده بر روی نخ ، عملکردی عالی دارد و در عین حال  قیمتی بسیار مناسب و به صرفه دارد. امکان تغییر ویسکوزیته و رقیق و غلیظ کردن روغن بنموس با توجه به شرایط و تجهیزات تولید وجود دارد. سازگاری با محیط زیست و عدم ایجاد هرگونه حساسیت پوستی یا تنفسی ازدیگر مزایای این محصول فوق العاده است که دغدغه کارفرمایان و کارکنان تولید کنندگان نخ را به طورکامل رفع می کند. مشاوران شرکت پیشگامان فیدار آماده اند تا بهترین محصول را ویژه خط تولید و تجهیزات و فرایند شما پیشنهاد بدهند.

با ما در ارتباط باشید :

03191014216-7

09130954195

WWW.BENMUS.COM

صفحه اینستاگرام و کانال تلگرام : @pf_spadana

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-light

شرکت پیشگامان فیدار اسپادانا با بیش از دو دهه فعالیت در زمینــه تامیــن و فــروش مــواد شــیمیایی و مصرفــی در خدمــت صنعتگــران و تولیدکننــدگان فعــال در صنایــع مختلفــی چــون صنایــع فلــزکاری، تراشــکاری، نسـاجی و صنایـع وابسـته می‌باشـد. شرکت بنموس از دوبخـش واحد تولیدی و واحد تحقیق و توسعه تشـکیل شـده اسـت.

با ما تماس بگیرید

DESIGN BY BENMUS – © 2019. ALL RIGHTS RESERVED.